Dag 2

Min hobby.
Min hobby är hästar, det har varit det sen jag var 2 år, och intresset är lika stort än!
Jag red första gången vid 6 års åldern, sen för att jag skulle få börja på ridskola skulle jag vara 8, jag red tre terminer, sedan anmälde min mamma mig till en travskola, och det är den otroligt fina travskolan som har fått mig börja på trav, det finns inget roligare? :D Jag älskar ponnytrav, jag älskar att nu får vara en som lär ut ( jag har gått alla kurser.) Jag tycker det är skitkul att få se en som är 6 år utvecklas så grymt som man gör på kurserna, och veta att lite är ens egna förtjänt ;)
Men jag lärde mig av en otroligt duktig kvinna! Men tålamod och så duktig att lära ut henne, min dröm är att bli som henne! Både driva travskola, ponnytravklubb och ett eget stuteri!
Jag har har just nu 5 hästar, 
Zorba
Fjording
17 år
Snäll att rida och pyssla med. Zorba är en gammal och rolig tant! Zorba är envis, men också väldigt snäll! Zorba är liten cirkus häst, jag kan stå på henne och ligga på henne när hon ligger helt utsträckt på marken, plus krypa under hennes mage, ( hehe nu på sommarn kan jag ej det, pga av hennes goa mage ;))
 
Wisa
Haflinge
10 år
Snäll att rida. Övar också trix med Wisa, hon kan gå lös i trädgården, och då är det inget staket och jag har ingen grimma eller något grimskaft, hon lyssnar endast på mig :) Wisa är ett snällt sto, som kan vara väldigt envis, men också väldigt omtänksam!
 
RipadalsGia
Gotlandsruss
17 år
Gia går både rida och köra, min läromästare! Fick henne när jag var tio, då var hon 13 år :)
Gia är en bestämd och rolig dam! Brukar kalla henne mupp eller bitch , lite så min lilla Gia är ;)
Min tävlingshäst, snart kommer lilla tanten få gå i pension :)
 
Sävrarps Engla
Gotlandsruss
8 år
Engla går både rida och köra, Engla var en häst jag fick 2011, och tävlade henne då, kom ihåg första loppet diskad, andra loppet vann vi, sedan hela den sommarn gick hon kanon, men iår har det inte varit lika bra, pga skadan.
Engla är världens skönaste, hon är en bestämd och fin dam! Hon har sin egna vilja. Engla är min tävlingshäst, hon har rekord på 2,00,9. Kan snabbare, men pg av en skada får jag inte tävla henne just nu :(
 
Sävrarps Lycka
Gotlandsruss
3 år
Lycka är endast körhäst, har inte ridit in henne än!
Lycka har jag haft sen hon var ett år, hon är en klok liten nyfiken dam! Lycka älskar att stå i centrum..!! Lycka är en häst som, har man gjort det en gång så kan hon det!
En väldigt rolig häst att jobba med!
Hon är min lilla plutt, äger henne helt själv ( de andra äger mina föräldrar). Lycka kvalade in iår, på tiden 2.52 :)
Startat två gånger :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0